پیوند میان مردم و فعالیت‌های مسجدی مهمترین دستاورد فهما 1400 است
پيوند ميان مردم و فعاليت‌هاي مسجدي مهمترين دستاورد فهما 1400 است
مدیر ستاد فهما منطقه آزاد اروند؛

پیوند میان مردم و فعالیت‌های مسجدی مهمترین دستاورد فهما 1400 است

قانعيان‌پور، با اشاره به فعاليت‌هاي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد در سطح جامعه به ويژه در قالب رويداد ملي فهما اظهار کرد: پيوند ميان مردم و فعاليت‌هاي مسجدي مهمترين دستاورد فهما 1400 است.
شناسه خبر : 32947 تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۵۹

«حسین قانعیان پور» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به برگزاری سومین رویداد ملی فهما رویداد فهما اظهار کرد: امسال تنوع فعالیت ها نسبت به دو دوره گذشته غنی تر بود و می توان گفت بیشتر برنامه هایی که یک کانون در مسجد می تواند انجام دهد را شامل می شد.

سرپرست ستاد فهما منطقه آزاد اروند گفت: رویداد ملی فهما چشم اندازی را برای مدیر کانون تعیین می‌کند تا مدیر بتواند براساس آن حرکت کرده و در سطح محله و مسجد جریان سازی کند .

وی در ادامه  افزود: رویداد ملی فهما منجر به ایجاد رقابتی سالم بین بچه های مسجد به منظور بهره مند شدن از تجربیات دیگر کانون ها بود، این رویداد با تکیه بر ظرفیت های مسجد و مردمی بودن خود ارتباط خود را با جامعه و عامه مردم بیشتر کرده است.

قانعیان پور با اشاره به برکات فعالیت های کانون های مساجد در عرصه مقابله با کرونا و حضور مداوم دررزمایش همدلی و کمک مومنانه گفت: از سوی دیگر اشتغال زایی، مشاوره های اجتماعی تحت عنوان طرح یاریگران زندگی، از جمله دیگر اقدامات بود که منجر به ایجاد نگاهی نوین بین مردم نسبت به فعالیت های مسجدی شد.

مدیر ستاد فهما منطقه آزاد اروند در ادامه به فعالیت های چند کانون فعال در این منطقه اشاره کرد و گفت: کانون فرهنگی و هنری علی ابن ابی طالب(ع) با ساخت فیلم با مضمون اجتماعی و  کانون «رهروان شهدا» در زمینه هنرهای تجسمی، فعالیت های بسزایی داشتند که می توان از این دو کانون به عنوان مصادیق فعالیت‌های بچه های مسجد در منطقه آزاد اروند نام برد که توانستند با حضور مستمر خود در عرصه فعالیت های هنری میان مردم شناخته شوند.